نقشه و برگه های معماری

برگ تعهد (برگه سبز) در طراحی معماری

برای اینکه یک پروژه معماری مانند ساخت یک ساختمان شروع شود نیاز به دستور نقشه و جواز ساخت داریم برای اخذ این دو نیز بایستی به دفاتر خدمات شهرداری مراجعه نماییم اما قبل از آن مهندس معمار طراحی پلان های معماری را انجام می دهد که به همراه آن برگه تعهد معماری نیز باید تهیه شود . کارکرد برگه تعهد در این مرحله برای ضمانت پلان هاست که توسط یک مهندسین مربوطه تعهد داده میشود که کلیه نقشه ها مطابق با مقررات ملی ساختمان طراحی شده اند و در صورت مغایرت مهندس معماری که برگه سبز معماری خود را ضمیمه پلان ها کرده پاسخگو خواهد بود در واقع برگ سبز معماری این تضمین را به ارگان ناظر بر ساخت و ساز شهری می دهد که کار به شیوه درست و اصولی پیش می رود.
بیشتر بخوانید: نقشه و برگه های معماری

برگه سبز شهرداری
امور معماری
نقشه معماری شهرداری

برگ تعهد در نقشه شهرداری

تهیه نقشه های معماری (یا برگ سبز طراحی معماری) در شروع تشکیل پرونده در دفتر خدمات به منظور یکی از مدارک مورد نیاز برای صدور پروانه ساختمانی توسط شرکت های واجد صلاحیت ارائه می گردد. این برگه به همراه نقشه های معماری ممهور شده توسط شرکت مربوطه به دفتر خدمات برای استعلام در سیستم شهرداری تحویل داده می شود.
برگه های تعهد نظارت ، محاسبات و تاسیسات پس از تایید نقشه های معماری و صدور فیش عوارض توسط شهرداری، همراه نقشه های محاسبات و تاسیسات برق و مکانیک ممهور شده توسط شرکت های واجد صلاحیت برای استعلام در سیستم شهرداری تحویل دفتر خدمات داده شده تا نقشه های مربوطه برای انجام مراحل بعدی صدور جواز مورد برسی قرار بگیرند.

برگه تعهد معماری

برگه معماری شامل برگه های تعهد معماری می باشد. برای صادر شدن  پروانه ساختمان، برگه سبز معماری و یا برگه تعهد معماری از جمله مدارک مورد نیاز می باشد که شرکت واجد شرایط باید آن را ارائه نماید. برگه سبز معماری برای در ابتدای کار تشکیل پرونده به شکل مهر شده برای استعلام از سیستم شهرداری به دفتر خدمات تحویل داده می شود.
قیمت برگه طراحی و تعرفه برگه معماری در تهران و سایر شهرها بر اساس متراژ و دیگر عوامل تعیین می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر از قیمت برگه معماری و خرید برگه سبز و اطلاعات از نحوه تهیه برگه معماری می توانید با ما تماس بگیرید.
 بیشتر بخوانید: اخذ پروانه ساختمان

برگه تعهد محاسب

برگه محاسب یا برگه تعهد سازه به عنوان یکی از انواع برگه سبز، برگه ای است که باید توسط مهندسین مربوطه تکمیل و به دفتر خدمات شهرداری ارائه شود . خرید برگه سازه در قیمت های مختلفی انجام می شود که یکی از عوامل موثر بر روی قیمت برگه سازه متراژ ساختمان می باشد. در برگه مهندسی سازه عنوان می شود که مهندس عمران بر اساس قوانین نظام مهندسی نقشه ها را طراحی کرده است.

شما برای خرید برگه محاسب یا خرید برگه سازه باید از قیمت برگه محاسب آگاهی داشته باشید . قیمت برگه محاسب ثابت نبوده و در زمان ها و بر اساس مشخصات ساختمان مانند متراژ ساختمان متفاوت می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره قیمت برگه سازه و انواع تعرفه برگه سازه و خرید برگه سازه می توانید با آسمان سازه تماس بگیرید.

برگه تعهد برق و مکانیک

یکی از بخش های ساختمان برق و مکانیک ساختمان می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است. تاسیسات شامل سیستم گرمایشی و سرمایشی و بهداشتی ساختمان و همچنین تاسیسات آتش نشانی و گاز رسانی و آسانسور و دیگر موارد از این قبیل می باشد. در مکان های خاص، فواره ، آبنما و پله های برقی و بسیاری دیگر از بخش های تاسیسات یک ساختمان می باشد.

برای ساختن یک ساختمان احتیاج به تهیه برگه تاسیسات داریدکه قیمت برگه تعهد تاسیسات متنوع می باشد و متراژ ساختمان از عوامل موثر بر قیمت برگه تعهد برق و مکانیک می باشد. شما برای اطلاع از قیمت برگه تعهد تاسیسات می توانید با آسمان سازه تماس بگیرید.